קצין בכיר: "בפרקליטות לא מבינים את ההיבט המקצועי של הלחימה בשטח"

    קובי פינקלר | צילום: אילוסטרציה No Comments on קצין בכיר: "בפרקליטות לא מבינים את ההיבט המקצועי של הלחימה בשטח"
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשברקע דיווחים על נסיונות של המערכת הבין לאומית ליצור שינוי אוירה ביחסי ישראל והפלסטינאים, אומר בצהרים גורם צבאי בכיר שבשטח יש מגמה בין לאומית של מעבר ממעורבות להתערבות.

    "עכשיו, אחרי שארה"ב, התפנתה מהעיסוק בגרעין האירני הם יגבירו את הלחץ שלהם למו"מ בין הרשות לישראל. יתרה מכך, אין היום מדינה כמעט בעולם שלא רואה עצמה שותפה לתהליך ההתערבות. זו יכולה להיות ניו זילנד ועד למרבית מדינות אירופה.

    גם הרשות הפלסטינאית אינה טומנת ידה בצלחת והיא יחד עם החמאס חותרות לשינוי המציאות הקיימת" אומר הקצין הבכיר.

    כדי להבין את המציאות די להתבונן במה שקרה כאן בחודש הראמאדן האחרון.

    "טעינו בהתייחסות להקלות" אומר הקצין "הנהגת הרשות חושבת שלא שיתפנו אותם מספיק, הסוחרים טענו שבשל העובדה שנתנו היתרים לתפילות בהר הבית נפגעה פרנסתם קשות. אנשים הגיעו לירושלים אבל במקום ללכת לתפילות הם הלכו לקניון מלחה ואחרים וכך ההקלות הפכו לנטל על הנהגת הרשות" הוא מציין.

    כדי לתת דוגמא עד כמה אבו מאזן חשוב למערכת די לשמוע ולראות בשטח את הנחיותיו לגבי התיאום הביטחוני שהוא קו אדום מבחינתו ואי אפשר בלעדיו. כך גם נושא האלימות אליה מתנגד בחריפות יו"ר הרשות "וכל זאת לא מונע ממנו באין ברירה מבחינתו ללכת ולתמוך בשביתות רעב של האסירים, לפנות לגופים בין לאומיים שלא יכירו בישראל, להחרים את בתי המשפט הצבאיים ועוד.

    ניכרת בשטח מציאות של יציאה מתקופה של קפאון מדיני שתחייב את הצדדים לנקוט עמדה ותחייב מתחים עליהם אנו נערכים" מסביר הבכיר.

    השטח משדר ירידה. הן במאפייני הטרור העממי מ-2026 אירועי פח"ע במחצית הראשונה של 2014 ל-1222 אירועים כאלו במחצית הראשונה של 2015. מרבית הפיגועים שבוצעו (היו 12 מקרי ירי) במחצית הראשונה של השנה היו של בודדים ללא הכוונה מוסדרת של החמאס או גוף טרור אחר.

    גם במספר השלכת בקבוקי התבערה ישנה ירידה של ממש כאשר צה"ל נכנס למהלך של מבצעי פעילות כנגד הטרור העממי ורק לדוגמא באזור בית אומר נעצרו כ 70 מחבלים כאלו.

    הקצין הבכיר מתייחס בהרחבה לנושא נוהל המעצרים ואומר כי אנשי הפרקליטות מנותקים לא אחת מהשטח. כך היה במקרה של יצהר, במקרה של מח"ט בנימין. מה זה נוהל מעצר חשוד? לא כאשר הוא זורק עליך לבנים אז ברור שיש סכנה וצריך לנטרלו. הנוהל הוא אחרי שהמיידה בורח וכך עשה גם המח"ט. מבחינה מקצועית הוא פטור. מבחינת השטח הכדור השני שהוא ירה לא פגע נכון ועל כך הוא מיצר, אבל אי אפשר לומר שהוא פעל מקצועית לא נכון. אני מקבל הרבה המלצות של הפרקליטות ולא את כולם אני מיישם, הם לא מבינים את ההיבט המקצועי של הלחימה בשטח "הוא אומר. צריך אומץ לומר זאת.

    ומה צופן העתיד מבחינתו?
    "תהיה ירידה במאפייני הטרור העממי". להערכתו, "תהיה יותר נוכחות דאעש בתחומי יו"ש, יהיו יותר אירועי דה לגיטימציה כנגד ישראל במוסדות וארגונים בין לאומיים ותהיה האצת מו"מ. לכל אלו עלינו להערך ולהבין שהמציאות בשטח השתנתה" מסכם הבכיר את דבריו.



    0 תגובות